Skip to main content
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΑΣΘΕΝΕΙΣ

    Παραπομπή και εγγραφή ασθενών

    Στο Κέντρο θα σας παραπέμψει ο ιατρός σας, μετά τη διάγνωση της ασθένειας.  Εκτός από ιατρική έκθεση που θα ετοιμάσει ο ιατρός, καλό θα ήταν να προσκομίσετε κατά την εγγραφή σας αποτελέσματα βιοψίας, ακτινολογικών και αιματολογικών εξετάσεων, αν υπάρχουν. 

     

    Η διαδικασία εγγραφής σας είναι γρήγορη και απλοποιημένη, έτσι ώστε να αποφεύγεται οποιαδήποτε ταλαιπωρία. Οι εγγραφές γίνονται από την Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Ασθενών (ΥΕΑ).  Εσείς, ή κάποιο συγγενικό ή φιλικό πρόσωπο, θα δώσετε τα στοιχεία της ταυτότητάς σας, της ταυτότητας νοσηλείας η οποία εκδίδεται από το Υπουργείο Υγείας (αν έχετε), καθώς και κάθε άλλη χρήσιμη πληροφορία. Το κέντρο έχει νομική υποχρέωση να τηρεί απόρρητες και να μεταχειρίζεται με εμπιστευτικότητα όλες τις προσωπικές πληροφορίες. Γι’ αυτό θα ζητηθεί να υπογράψετε σχετικό έντυπο με το οποίο θα μας εξουσιοδοτείτε να χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες αυτές για συγκεκριμένους σκοπούς.

     

    Πώς χρεώνονται οι υπηρεσείες

    Οι υπηρεσίες του Κέντρου παρέχονται σε ασθενείς που ικανοποιούν τις προϋποθέσεις του Νόμου και συνεπώς εξασφαλίζουν ταυτότητα νοσηλείας από το Υπουργείο Υγείας με τους ίδιους όρους όπως στα κρατικά νοσηλευτήρια.

     

    • Καρκινοπαθείς και ασθενείς με κακοήθη νόσο του αίματος δικαιούνται ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για τη συγκεκριμένη νόσο ως δικαιούχοι, εφόσον το ετήσιο εισόδημα της οικογένειάς τους δεν υπερβαίνει τις €150.000

     

    • Καμιά παροχή χορηγείται σε πρόσωπο εκτός εάν αυτό:
      • έχει καταβάλει εισφορές στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων για τρία συνολικά έτη, και
      • κατά την ημερομηνία που αιτείται παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης έχει υποβάλει φορολογική δήλωση (εξαιρούνται πρόσωπα τα οποία δεν έχουν υποχρέωση υποβολής τέτοιας δήλωσης).

     

    Από τις ανωτέρω προϋποθέσεις εξαιρούνται μόνο συγκεκριμένες κατηγορίες προσώπων οι οποίες ορίζονται στο Νόμο.

     

    Ασθενείς που δεν καλύπτονται και δεν έχουν έγκυρη ταυτότητα νοσηλείας, πληρώνουν ανάλογα με τις υπηρεσίες που θα τους παρασχεθούν, π.χ. για κάθε επίσκεψη στον ιατρό, διαγνωστική εξέταση, θεραπεία κλπ. Οι χρεώσεις καθορίζονται με βάση τα τέλη χρεώσεων του Κέντρου.

    Αν έχετε κάλυψη από κάποιο ταμείο ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης ή από ασφαλιστική εταιρεία, πρέπει να ενημερώσετε σχετικά το τμήμα υποδοχής.

     

    Συνεργασία με παραπέμποντες ιατρούς

    Το Κέντρο συνεργάζεται με τον προσωπικό σας ιατρό, ή τον ιατρό που σας έχει παραπέμψει στο Κέντρο.  Η τακτική επικοινωνία και η από κοινού παρακολούθησή σας θεωρείται απαραίτητη για τις ανάγκες θεραπείας και αντιμετώπισης της ασθένειας σας.

    Σε κάθε περίπτωση ο παραπέμπων ιατρός ενημερώνεται για την προγραμματιζόμενη θεραπεία σας και μπορεί να σας επισκέπτεται τακτικά και να ενημερώνεται από τον θεράποντα ογκολόγο.

     

    Προγραμματισμός επισκέψεων για θεραπεία ή ιατρικές εξετάσεις

    Όλες οι επισκέψεις, εκτός των επειγόντων περιστατικών, γίνονται με ραντεβού.

    • Η πρώτη σας επίσκεψη διευθετείται συνήθως από τον θεράποντα ιατρό σας, μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με ιατρό του Κέντρου

     

    • Αν θα διευθετήσετε εσείς προσωπικά το ραντεβού, μπορείτε να τηλεφωνήσετε στην Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Ασθενών (τηλ: 22841333/334) από Δευτέρα μέχρι Παρασκευή, από τις 8.00 π.μ. μέχρι τις 4.30 μ.μ.

     

    Ωράριο Εξωτερικών Ιατρείων:

    Δευτέρα – Παρασκευή 08:00 – 16:30

     

    Μονάδα Ημερήσιας Νοσηλείας:

    Δευτέρα – Παρασκευή 08:00 – 16:30

     

    Ακτινοθεραπείας:

    Δευτέρα – Παρασκευή 07:30 – 15:45

     

    Ταυτότητα νοσηλείας και κάρτα εγγραφής στο Ογκολογικό Κέντρο

    Κατά την εγγραφή σας θα σας ζητηθεί να επιδείξετε την ταυτότητα νοσηλείας η οποία εκδίδεται από το Υπουργείο Υγείας, από Γραφείο Εξυπηρέτησης του Πολίτη ή από τα κεντρικά ταχυδρομικά γραφεία κάθε πόλης.  Η ταυτότητα αυτή καθορίζει κατά πόσο δικαιούστε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ως δικαιούχοι, για αυτό θα πρέπει να φροντίζετε να είναι σε ισχύ και να την έχετε μαζί σας σε κάθε επίσκεψή σας στο Κέντρο.

     

    Κατά την εγγραφή σας θα παραλάβετε την κάρτα επισκέψεων η οποία φέρει τον αριθμό εγγραφής σας στο Κέντρο, η οποία είναι απαραίτητη σε κάθε σας επίσκεψη.  Σε κάποια τμήματα θα καλείστε να προσέλθετε όχι με το όνομα σας αλλά με τον αριθμό εγγραφής σας.

     

    Η κάρτα επισκέψεων φέρει γραμμικό κωδικό (barcode) με τον οποίο εξασφαλίζετε πρόσβαση σε χώρο στάθμευσης – βλέπε Χώρος Στάθμευσης. 

  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ

    Εισαγωγή

    Οι πληροφορίες αυτές θα είναι χρήσιμες σ’ εσάς, την οικογένεια και τους φίλους σας σε περίπτωση που θα χρειαστεί να πάρετε την θεραπεία σας ως εσωτερικός ασθενής.  Περιλαμβάνονται πληροφορίες, οδηγίες και κανονισμοί, που θα πρέπει να γνωρίζετε κατά την εισαγωγή σας στο Ογκολογικό Κέντρο.

     

    Αν έχετε περισσότερες απορίες, παρακαλούμε ζητήστε ελεύθερα περαιτέρω ενημέρωση από την Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Ασθενών, την Προϊσταμένη νοσηλεύτρια ή τον ιατρό σας.

     

    Η άφιξή σας στο Ογκολογικό Κέντρο

    Σας υποδεχόμαστε και είμαστε έτοιμοι να σας προσφέρουμε τις καλύτερες υπηρεσίες για μια άνετη παραμονή σε μία από τις δύο πτέρυγες εσωτερικών ασθενών του Κέντρου.

     

    Αν για πρώτη φορά θα εισαχθείτε στο κλινικό μας χώρο, κάποιες διαδικασίες θα σας είναι άγνωστες και σίγουρα θα θέλατε να τις γνωρίζετε για να μπορέσετε να προσαρμόσετε κάποιες ανάγκες σας σύμφωνα με τους κανονισμούς που διέπουν την εισαγωγή και παραμονή ασθενών.   Μέσα σ’ αυτό το βιβλιάριο ελπίζουμε να βρείτε τις πληροφορίες που θα θέλατε και, αν κάτι μας έχει διαφύγει, παρακαλούμε ρωτήστε μας!

     

    Διαδικασίες εισαγωγής σας

    Μια προγραμματισμένη εισαγωγή στο τμήμα εσωτερικών ασθενών, διευθετείται από τον ιατρό σας μετά από συνεννόηση με την Προϊσταμένη νοσηλεύτρια του τμήματος και βασίζεται στο είδος και το πρόγραμμα της θεραπείας σας.  Σε περίπτωση ύπαρξης επιπλοκών από την θεραπεία ή την ίδια την ασθένεια σας, πιθανόν, να κριθεί από τον ιατρό ότι χρειάζεται να γίνει και έκτακτη εισαγωγή.

     

    Όταν θα προσέλθετε για την εισαγωγή σας, δώστε στο τμήμα υποδοχής και εξυπηρέτησης ασθενών την κάρτα του Κέντρου, για να γίνει η εγγραφή σας και ακολούθως ανεβείτε με τον ανελκυστήρα στον 1ο όροφο, όπου βρίσκεται το τμήμα εσωτερικών ασθενών (πτέρυγες Α και Β).  Εσείς βέβαια θα γνωρίζετε την πτέρυγα όπου θα νοσηλευτείτε, από την ημέρα που ο ιατρός σας θα τακτοποιήσει την ημερομηνία εισαγωγής σας.

     

    Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν θα μπορέσετε να έρθετε στο προκαθορισμένο ραντεβού σας, θα πρέπει να επικοινωνήσετε εσείς ή κάποιο συγγενικό σας πρόσωπο με την Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Ασθενών στο τηλέφωνο 22841400, έτσι ώστε να ενημερωθεί σχετικά ο ιατρός σας και η Προϊσταμένη νοσηλεύτρια και να σας δοθεί νέα ημερομηνία εισαγωγής.

     

    Τι θα φέρετε μαζί σας

    Ασφαλώς θα φέρετε μαζί σας τα πλέον απαραίτητα όπως πιτζάμες, ρόμπα, παντόφλες και είδη τουαλέτας.  Οι άνδρες θα φέρουν μαζί τους και τα είδη ξυρίσματος που χρησιμοποιούν.  Μπορείτε να φέρετε μαζί σας κάποια είδη, για να περνάτε την ώρα σας, όπως βιβλία, περιοδικά ή το πλεκτό σας.  Πρέπει βέβαια να έχετε υπ’ όψη σας ότι η χωρητικότητα των ερμαριών και των κομοδίνων είναι περιορισμένη, γι’ αυτό θα πρέπει να φέρετε μαζί σας μόνο τα απολύτως απαραίτητα.

     

    Χρήματα και Τιμαλφή

    Σας συστήνουμε όπως αποφεύγετε να φέρνετε μαζί σας μεγάλα χρηματικά ποσά και αντικείμενα αξίας, που δεν θα σας χρησιμεύσουν ούτως ή άλλως, κατά τη διάρκεια της παραμονής σας.  Σε περίπτωση που ήδη έχετε αντικείμενα αξίας και χρήματα για φύλαξη, παραδώστε τα στην Προϊσταμένη νοσηλεύτρια για φύλαξη.

     

    Τα φάρμακά σας

    Κατά τη διάρκεια της παραμονής σας στο θάλαμο, ο ιατρός σας πιθανόν να κρίνει πως πρέπει να σας χορηγήσει κάποια φάρμακα ή να σας κάνει κάποιες ιατρικές εξετάσεις, γι’ αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζει εκ των προτέρων αν παίρνετε φάρμακα και το είδος των φαρμάκων.  Έτσι, σας συνιστούμε να τα έχετε μαζί σας.

     

    Επίσης, μπορεί να σας χορηγηθούν φάρμακα που θα τα παίρνετε και στο σπίτι.  Αν έχετε καμιά απορία ή αμφιβολία για το πως και πότε θα τα παίρνετε, το νοσηλευτικό προσωπικό και οι φαρμακοποιοί του Κέντρου είναι πάντα στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε επεξήγηση.

     

    Ιατρικές βεβαιώσεις – Πιστοποιητικά ασθενείας

    Αν είστε εργαζόμενος/η και χρειάζεστε πιστοποιητικό ασθενείας για να υποβληθεί στις Κοινωνικές Ασφαλίσεις, στον εργοδότη σας ή στην ασφαλιστική σας εταιρεία, είναι καλό να ενημερωθεί έγκαιρα η Προϊσταμένη νοσηλεύτρια, ούτως ώστε να μεριμνήσει για την ετοιμασία του από τον ιατρό σας.  

     

    Το Ογκολογικό Κέντρο τηρεί αυστηρά την αρχή που διέπει τη διαφύλαξη του ιατρικού απόρρητου.  Έτσι οποιαδήποτε ιατρική βεβαίωση πρέπει να ζητηθεί είτε από τον ίδιο τον ασθενή είτε από άτομο που είναι εξουσιοδοτημένο από τον ίδιο τον ασθενή.

     

    Επισκεπτήριο

    Σε όλα τα τμήματα κυκλοφορούν ειδικά έντυπα για το ωράριο και τους κανονισμούς που αφορούν το επισκεπτήριο.  Τέτοιο έντυπο θα βρείτε μέσα στο δωμάτιο νοσηλείας σας, για να ενημερωθείτε τόσο εσείς όσο και οι επισκέπτες σας.

     

    Το Κέντρο αναγνωρίζει τη σημασία και την αξία του επισκεπτηρίου, ιδιαίτερα για τους ίδιους τους ασθενείς, αφού οι επισκέψεις προσφιλών τους προσώπων ενισχύουν το ηθικό τους.  Σέβεται επίσης την επιθυμία των οικείων των ασθενών να βρίσκονται κοντά τους.  Σε καμία περίπτωση όμως το επισκεπτήριο δεν μπορεί να μην υπόκειται σε περιορισμούς.  Έτσι η ιατρική και η νοσηλευτική υπηρεσία έπρεπε να καθορίσουν ωράριο, το οποίο να εξυπηρετεί τους ασθενείς και τους οικείους τους, και ταυτόχρονα να διασφαλίζει τις ελάχιστες δυνατόν επιπτώσεις στην εξέλιξη της υγείας των ασθενών και τον περιορισμό των λοιμώξεων.  Σεβόμενοι το ωράριο συμβάλλετε στη διασφάλιση της υγείας των ασθενών.

     

     

    Ωράριο Επισκέψεων:

    Δευτέρα – Παρασκευή    12:00 - 14:00
                                              16:00 - 20:00
    Σάββατο & Κυριακή        12:00 - 20:00

     

    Αρκετοί επισκέπτες πολλές φορές φέρνουν για σας φαγητά, γλυκά, φρούτα ή χυμούς.  Πριν πάρετε οτιδήποτε, συμβουλευτείτε την Προϊσταμένη.  Πάντως πρέπει να γνωρίζετε πως δεν υπάρχει επιπλέον χώρος για φύλαξη και διατήρηση των τροφίμων και ούτε επιτρέπεται να παραμένουν τρόφιμα στα κομοδίνα.

     

    Τα άνθη και τα φυτά σε γλάστρες είναι επίσης απαγορευμένα, λόγω του ότι μέσα στο χώμα αναπτύσσονται διάφοροι μύκητες και άλλοι παθογόνοι μικροοργανισμοί, που εύκολα μεταδίδονται στον άνθρωπο.  

     

    Οι επισκέψεις παιδιών κάτω των 12 ετών δεν επιτρέπονται, γιατί οι θεραπείες που χορηγούνται στους ασθενείς μπορεί να επηρεάσουν την υγεία τους.

     

    Η ταυτόχρονη παρουσία άνω των δύο επισκεπτών σε κάθε δωμάτιο νοσηλείας δεν επιτρέπεται.

     

    Το κάπνισμα

    Το κάπνισμα απαγορεύεται ΑΥΣΤΗΡΩΣ.

    Σε όλους τους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους και τα τμήματα του Κέντρου υπάρχει η απαγορευτική ένδειξη.

     

    Κινητά τηλέφωνα

    Παρακαλούμε να αποφεύγεται η χρήση των κινητών τηλεφώνων, τόσο από εσάς, όσο και από τους επισκέπτες σας.  Να αποφεύγετε την χρήση τους, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια που το προσωπικό σας παρέχει οποιαδήποτε ιατρική ή νοσηλευτική φροντίδα.  Επίσης, οι τηλεφωνικές συνδιαλέξεις στους διαδρόμους των τμημάτων ενοχλούν τους άλλους ασθενείς και παρεμποδίζουν το προσωπικό στην απρόσκοπτη διεκπεραίωση της εργασίας του.

     

    Διαιτολόγιο και διατροφή

    Το είδος και η ποσότητα τροφής και υγρών (νερό, τσάι, γάλα, χυμός) που προσφέρονται στον κάθε ασθενή είναι προγραμματισμένα σύμφωνα με την γενική κατάσταση υγείας του και αναλόγως της θεραπείας που του χορηγείται.  

    Ο χρόνος που σερβίρονται τα κυρίως γεύματα είναι περίπου όπως πιο κάτω:

    Ώρες σερβιρίσματος:          

    Πρόγευμα: 07:30 – 08:30
    Γεύμα: 12:30 – 13:30
    Βραδινό: 17:30 – 18:00

     

    Εξοπλισμός δωματίου νοσηλείας

    Στο κάθε δωμάτιο νοσηλείας μπορεί να νοσηλεύονται ένας ή δύο ασθενείς ανάλογα με την πληρότητα του τμήματος.  Το κάθε δωμάτιο διαθέτει κλιματισμό, τηλεόραση, ραδιόφωνο, τηλέφωνο, τουαλέτα, ντους, νιπτήρα και ερμάρι.  Οι ασθενείς και οι συγγενείς τους μπορούν, αν θέλουν, να χρησιμοποιούν το καθιστικό της πτέρυγας, που επίσης διαθέτει τηλεόραση και άλλα μέσα ψυχαγωγίας.

     

    Ο αριθμός του τηλεφώνου είναι ο ίδιος με τον αριθμό του δωματίου και μπορεί να μόνο να δέχεται κλήσεις.  Αν επιθυμείτε να τηλεφωνήσετε εκτός του Κέντρου, θα πρέπει να το ζητήσετε από την Προϊσταμένη νοσηλεύτρια.  Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κοινόχρηστο τηλέφωνο που βρίσκεται στην κεντρική είσοδο του Κέντρου.

     

    Μέτρα ασφάλειας

    Το προσωπικό ασφαλείας οφείλει να ελέγχει την κίνηση των επισκεπτών προς τους νοσηλευτικούς χώρους και έχει την ευθύνη και την υποχρέωση να ζητήσει από τους επισκέπτες σας να αποχωρήσουν από τον νοσηλευτικό χώρο, όταν αυτό κριθεί απόλυτα αναγκαίο από την προϊσταμένη.  Παρακαλώ να τους διευκολύνετε στο έργο τους.

     

    Θρησκευτικές υπηρεσίες

    Πολλοί ασθενείς εκφράζουν συχνά την επιθυμία να συνομιλήσουν με τον πνευματικό τους ή να ικανοποιήσουν κάποιες θρησκευτικές τους ανάγκες.  Αυτό συνήθως συμβαίνει σε μεγάλες θρησκευτικές περιόδους, όπως τα Χριστούγεννα και το Πάσχα.  Έτσι, το Κέντρο, μετά από συνεννόηση με τον ιερέα της εκκλησίας του Αγίου Δημητρίου, ικανοποιεί αυτές τις ανάγκες, όταν οι ασθενείς το ζητήσουν.

     

    Τα συναισθήματά σας

    Μερικοί ασθενείς, ιδίως στα πρώτα στάδια της ασθένειας τους, αισθάνονται άβολα και είναι αγχωμένοι και ανήσυχοι κάθε φορά που θα πρέπει να εισαχθούν στο τμήμα.  Αυτό συμβαίνει γιατί ίσως να είναι γονείς μικρών παιδιών ή να έχουν άλλους εξαρτώμενους ή επίσης λόγω της ασθένειας να αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εργασία τους, τα οικονομικά τους, ή ακόμη και στην προσωπική τους ζωή.  Όποιο κι’ αν είναι το πρόβλημα συζητήστε το με το ιατρό σας ή την Προϊσταμένη νοσηλεύτρια.  Θα μεριμνήσουν σίγουρα να μιλήσετε με κάποιον από τους ειδικούς της υπηρεσίας ψυχοκοινωνικής υποστήριξης που προσφέρουν οι σύνδεσμοι και οι οργανώσεις των ασθενών.

     

    Η αναχώρησή σας από το Κέντρο

    Όταν πρόκειται να αναχωρήσετε, βεβαιωθείτε ότι:

    • Έχει διευθετηθεί ραντεβού για την επόμενη πιθανή εισαγωγή σας, για τις ιατρικές εξετάσεις που θα πρέπει να κάνετε ενδιάμεσα της θεραπείας σας ή για την επόμενη επίσκεψη στον ιατρό σας στα εξωτερικά ιατρεία.

     

    • Αν σας χορηγηθούν φάρμακα για το σπίτι, να είστε σίγουρος για τον τρόπο και τον χρόνο που θα τα παίρνετε.

     

    • Αν χρειάζεστε πιστοποιητικό ασθενείας, ζητήστε το από την Προϊσταμένη νοσηλεύτρια.

     

    • Αν χρειάζεστε περαιτέρω νοσηλευτική φροντίδα ή νοσηλευτικό εξοπλισμό, συζητείστε το με την Προϊσταμένη νοσηλεύτρια ή τον ιατρό σας, για να ρυθμίσουν το θέμα με τις υπηρεσίες κατ’ οίκον νοσηλείας.

     

    • Έχετε διευθετήσει να σας συνοδεύσει στο σπίτι κάποιο συγγενικό σας άτομο.  Αν υπάρχει δυσκολία, ενημερώστε την Προϊσταμένη νοσηλεύτρια έγκαιρα.

     

    • Αν δεν είστε κάτοχος Ταυτότητας Νοσηλείας του Υπουργείου Υγείας, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το Λογιστήριο του Κέντρου για τον οικονομικό διακανονισμό.

     

    Παρατηρήσεις και εισηγήσεις

    Επιδιώκουμε τις εισηγήσεις σας, γιατί μας βοηθούν στη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών μας.  Για το σκοπό αυτό μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το σχετικό έντυπο «Η άποψή σας μετράει».

     

    Επίσης, τυχόν παρατηρήσεις που αφορούν την φροντίδα σας, παρακαλούμε μη διστάσετε να το αναφέρετε στην Προϊσταμένη νοσηλεύτρια.

     

    Πληροφορίες

    Αν κάτι σας ανησυχεί, πριν από το επόμενο ραντεβού σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Ασθενών, για να διευθετηθεί συνάντησή σας με τον ιατρό σας ενωρίτερα ή για να σας δοθούν οδηγίες σχετικές με το πρόβλημα.

     

    Τηλέφωνο επικοινωνίας

    Το τηλέφωνο επικοινωνίας είναι:  22847300.

    Αν θέλετε να πάρετε πληροφορίες για τις προσφερόμενες υπηρεσίες του Κέντρου προς του ασθενείς, θα βρείτε σε όλα τα τμήματά μας έντυπα και βιβλιάρια που έχουν εκδοθεί γι’ αυτό τον σκοπό.